Warning: Undefined array key "standard" in /home/ceratrsu/public_html/wp-content/plugins/button-generation/public/class-wowp-public.php on line 118

Warning: Undefined array key "standard" in /home/ceratrsu/public_html/wp-content/plugins/button-generation/public/class-wowp-public.php on line 123

Svedoci smo činjenice da kompanije koje koriste tradicionalne modele radnih mesta veoma brzo zaostaju u borbi protiv digitalnog doba. Ovo je, jednim delom, i rezultat konstantnog širenja tehnoloških povoljnosti koje u savremenoj eri očekuju i zaposleni i kupci. Izazovi koje tradicionalni model radnog mesta uvodi u današnji digitalni svet uključuju:

  • Frustracije i potencijalne gubitke koji nastaju zbog nedostupnih informacijama bez mogućnošću brze dostave,
  • Netačne i nepotpune razmene informacije usled viška podataka koje su rezultat ničega drugog do fragmentiranih informacija koje su loše raspoređene u više različitih odeljenja,
  • Nedostatak prostora, odnosno visoki troškovi koji sprečavaju rast poslovanja u kojem obiluje papir koji i dalje u skladu sa našim zakonima zahteva čuvanje,
  • Nepotrebne putne troškove za rukovodioce i predstavnike prodaje u dobu gde preovlađuju savremena kolaborativna rešenja – sistemi ujedinjenih komunikacija,

Ovo su samo neki od izazova sa kojima se kompanije koje podržavaju tradicionalne modele sreću. U nastavku vam pričamo priču o četiri koraka, koji vas mogu postaviti na put prevazilaženja ovih izazova.

NOVI MENTALNI MODEL (1)

Gde god da pogledate, ljudi koriste pametne uređaje za komunikaciju, planiraju svoje vreme i organizuju svakodnevne lične zadatke. Kako se ljudi sve više navikavaju na takav način života, njihova želja za sličnim mogućnostima i pogodnostima na radnom mestu se, veoma logično, povećava. Nažalost, previše rukovodilaca u previše kompanija nema potreban mentalitet da bi pokrenuli digitalnu transformaciju koja efikasno može koristiti tehnologiju na način da zaposleni budu što zadovoljniji i produktivniji. Jedini način da se krene u korak sa digitalnom tranformacijom je promena načina na koji gledamo radno mesto, pokušajem da prihvatimo nove mogućnosti. Svi mi imamo mentalni model ili okvir – zasnovan na našim iskustvima na tradicionalnim radnim mestima – koji oblikuje način na koji verujemo da bi radno mesto trebalo da izgleda i funkcioniše. Kada razmišljate o radnom mestu, mogli bi  zamisliti kancelariju, korporativni park ili u naprednijim slučajevima zaposlene koji rade na daljinu (SMART working, working from home). Takvo radno mesto uključuje i ormare pune papira, fascikli i registratora. Takvo radno mesto zapravo uključuje sve, osim nula i jedinica koji se čuvaju u serverima na „cloud“ sistemima.

 

Kako bi napravili obrazac, prvo morate da definišete i preispitate sopstveni mentalni model. Ovo može početi jednostavnim pitanjem: „Šta je za vas radno mesto?“ Postavite to pitanje i slike koje se pojave biće zapravo pretpostavke i priče koje definišu vaše shvatanje radnog mesta i okruženja. Ove jedinstvene perspektive o radnom mestu ugrađene su u naše umove tokom godina, ali to mora da ostane iza nas, u prošlosti. Ideja je da ih momentalno zaboravite. Na taj način počinjete da razmišljate o radnom mestu, potpuno drugačije. Kada se um otvori za promene koje treba napraviti i prihvatiti, stekli ste preduslov da budete uspešni u budućnosti. Ovaj otvoreniji način razmišljanja o poslovnim potrebama može vam pomoći da se usmeriti ka tehnologiji koja će sve ovo omogućiti kako vama, tako i vašem timu.

Kerol Ruzvel, potpredsednica i analitičarka kompanije Gartner, je rekla: „Da bi bilo uspešno, digitalno radno mesto ne može biti izgrađeno u vakumu. Ono mora biti deo šire poslovne strategije koja nastoji da poveća agilnost i angažovanost zaposlenih, razvijajući potrošačko okruženje“.

Drugim rečima, ne možete gledati digitalnu tehnologiju na radnom mestu kroz objektiv zastarelog mentalnog modela. Morate da ispunjavate poslovne potrebe i ciljeve i taj način date prioritet svim akcijama koje se odnose na digitalnu transformaciju. Jedino ćete tako dobiti model u kome tehnologija kroz dostupnost i kvalitet radi u korist svih vaših zaposlenih, bilo da rade lokalno ili na daljinu. Tada će oni efikasnije sarađivati, povećati produktivnost i biti srećniji. A to je jedini put da klijenti budu još srećniji.  


Povezani tekstovi – Četiri koraka na putu do digitalnog radnog mesta:

NOVI MENTALNI MODEL (1)
STRATEGIJA DIGITALNIH RADNIH MESTA (2)
PROCENA KOMPANIJE MODELOM DIGITALNE ZRELOSTI (3)
FOKUS NA ZAPOSLENIMA I ISKUSTVU KLIJENATA (4)

Četiri koraka na putu do digitalnog radnog mesta: NOVI MENTALNI MODEL