Svedoci smo činjenice da kompanije koje koriste tradicionalne modele radnih mesta veoma brzo zaostaju u borbi protiv digitalnog doba. Ovo je, jednim delom, i rezultat konstantnog širenja tehnoloških povoljnosti koje u savremenoj eri očekuju i zaposleni i kupci. Izazovi koje tradicionalni model radnog mesta uvodi u današnji digitalni svet uključuju:
- Frustracije i potencijalne gubitke koji nastaju zbog nedostupnih informacijama bez mogućnošću brze dostave,
- Netačne i nepotpune razmene informacije usled viška podataka koje su rezultat ničega drugog do fragmentiranih informacija koje su loše raspoređene u više različitih odeljenja,
- Nedostatak prostora, odnosno visoki troškovi koji sprečavaju rast poslovanja u kojem obiluje papir koji i dalje u skladu sa našim zakonima zahteva čuvanje,
- Nepotrebne putne troškove za rukovodioce i predstavnike prodaje u dobu gde preovlađuju savremena kolaborativna rešenja – sistemi ujedinjenih komunikacija,
Ovo su samo neki od izazova sa kojima se kompanije koje podržavaju tradicionalne modele sreću. U nastavku vam pričamo priču o četiri koraka, koji vas mogu postaviti na put prevazilaženja ovih izazova.
STRATEGIJA DIGITALNIH RADNIH MESTA (2)
Poslednja istraživanja govore da je samo jedna trećina zaposlenih u Sjedinjenim Američkim Državama angažovana na radnom mestu. Određena društva tretiraju ovo kao veliki problem, imajući u vidu da su angažovani zaposlenici neophodan element kada je reč o unapređenju odnosa sa klijentima. Po tom viđenju ovo je jedini način da se ostane ispred konkurencije.
Između kompanija, ljudi i tehnologije za unapređenje radnog mesta efikasnije zapošljavanje je definitivno dobar način da se najviše uloži u sopstveni posao.
Tri pitanja koja mogu biti vodič kroz ovaj proces, i sasvim sigurno pomoć u definisanju digitalnog radnog mesta koja su smislena za biznis koji obavljate su:
- Gde se posao, ljudi i tehnologija susreću na vašem trenutnom radnom mestu?
- Da li je moguće te veze učiniti dostupnijim i jednostavnijim za korišćenje?
- Šta treba da uradite sa ovim vezama kako bi ste pripremili kompaniju za budućnost?
Odgovarajući na ova pitanja, sakupićete podatke koji su vam neophodni za ključni korak u usvajanju strategije digitalnih radnih mesta. Ono što sledi u kompletiranju digitalne transformacije je direktna podrška kompletnog sistema.
Ono o čemu, definitivno, morate voditi računa je momenat obraćanja drugim rukovodiocima po pitanju usvajanja strategije digitalnih radnih mesta. Sastavni deo ovog procesa biće i otpor. Razlog tome je tema prethodnog teksta – mentalni model. Naime, svako ima sopstveni mentalni model koji je vezan za određeno radno mesto. Promena ovih perspektiva može biti izazov za nosioce.
Povezani tekstovi – Četiri koraka na putu do digitalnog radnog mesta:
NOVI MENTALNI MODEL (1)
STRATEGIJA DIGITALNIH RADNIH MESTA (2)
PROCENA KOMPANIJE MODELOM DIGITALNE ZRELOSTI (3)
FOKUS NA ZAPOSLENIMA I ISKUSTVU KLIJENATA (4)